Friday 1 February 2013

Perkara Lelaki Patut Tahu Mengenai Wanita


Hello readers
Lama tidak update new post. Kali ni nak cerita pasal perkara-perkara yang lelaki patut tahu pasal perempuan, wanita, girl atau apa-apa pun la gelaran as long as sex FEMALE.

1. Wanita lebih kuat dari lelaki
Yeah, guys you should know that sebenarnya wanita lebih kuat dari korang. Walaupun fizikalnya lemah tapi hakikatnya wanita lebih kuat dari lelaki. Tak percaya? Mesti lelaki di luar sana disagree. Perempuan kuat menangis? Yeah tapi itu tidak menunjukkan wanita itu lemah. Buktinya wanita lebih kuat dari lelaki, suami perlukan isteri untuk jaga makan minum, urus rumah tangga, sediakan pakaian dan banyak benda lagi yang isteri perlu handle untuk suami. Yang paling cunnya, isteri boleh keluar berkerja macam suami, cari nafkah tapi kalau suami tinggal rumah jaga anak dan rumah, agak-agak bila isteri tu balik korang rasa rumah tu terbakar atau tidak?

2. Perempuan tidak semestinya wangi.
Ada jer yang buat lelaki tutup hidung kan tidak kiralah macam mana tahap keperempuanan mereka. Don't believe me, check it now.

3.  They remember everything.
Point ni sangat penting terutamanya dalam menjaga hubungan. Perempuan ni sangat peka. So, benda kecil yang korang cakap pun, perempuan akan anggap serius dan ingat sangat-sangat macam benda tu perkara kecil.

4. Tidur
Ni memang sinonim dengan perempuan tapi rasanya lelaki pun suka tidur tapi perempuan dengan tidur ni macam irama dan lagu yang sukar dipisahkan.

5. Setia
Wanita memang setia. Sekali dah jatuh cinta, mereka tidak akan berubah tidak kiralah macam mana dunia menilai anda, mereka tetap akan setia dengan anda. So, bila wanita tu dah sayang, no worries, dia tidak akan tinggalkan anda. (but this is not reason you can ignore her)

6.Kasut, baju dan shopping.
well, macam isi dan kulit. So, if you are trying untuk ambil hati dia, why not bring her out for shopping.

7. Pemaaf tapi pemendam
Kalau korang minta maaf, she will forgive you if you really mean it but be careful. They won't forget it.

8. Cemburu
Wanita memang sanga-sangat kuat cemburu. So, avoid terlalu rapat dengan perempuan lain walaupun perempuan tu emak atau anak. Ex-girlfriend apatah lagi.

9. Jujur
Wanita suka lelaki yang jujur. Bila anda buat salah, just admit it. She will love it.

10. Minta yang pelik-pelik.
Kalau perempuan yang anda minat atau suka minta benda yang pelik-pelik, cuba tunaikan. Sebab apa? actually mereka hanya nak tengok sejauh mana anda sayangkan mereka. If you do, they feel loved.

11. Kehadiran Anda
yeah, bukan harta, bukan pangkat dan bukan hadiah tapi kehadiran anda menemani mereka di sisi mereka adalah senjata untuk sentiasa kekal menang dalam hati mereka.

12. Lucu
women just love lelaki yang pandai buat lawak.

13. Dengar
walau apa pun mereka cakap, just listen dan jangan potong cakap mereka.






No comments:

Post a Comment