Monday 12 September 2011

Madah Cinta Illahi



Ketika aku memohon kepada allah kekuatan
Allah memberiku kekuatan agar aku menjadi lebih kuat,
Ketika aku memohon kepada allah kebijaksanaan,
Allah memberiku akal untuk berfikir,
Ketika aku memohon kesejahteraan,
Allah memberiku masalah untuk diselesaikan
Ketika aku memohon kepada allah keberanian,
Allah memberiku bahaya untuk aku atasi,
Ketika aku memohon kepada allah sebuah cinta
Allah memberiku hamba-hambanya yang bermasalah untuk ku hulurkan bantuan
Dan ketika aku memohon kepada allah bantuan,
Allah memberiku kesempatan

Aku tidak pernah menerima apa yang aku pinta
Tetapi….
Aku menerima apa yang aku perlukan…
Itulah tanda cinta allah pada hambanya

p/s: Semoga hati kita tidak pernah buta untuk melihat hikmah-hikmah yang terselit disebalik cebisan-cebisan ujianNYA.

No comments:

Post a Comment